استاندار اصفهان گفت: برای تبدیل شدن روستاها به مقصدی پایدار برای گردشگری» و گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد مقاومتی نیازمند «توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی» و «تقویت نهادهای محلی» به عنوان ارکان اصلی هستیم.وی افزود:بر اساس این پیشنهادات، «توسعه گردشگری و برندسازی» محور اول است که بر ارتقای جشنواره انار از یک رویداد سالانه به یک مقصد گردشگری دائمی، راهاندازی تورهای باغگردی و کشاورزی، و ایجاد برند اختصاصی برای «انار علیاکبر» با استفاده از بازاریابی دیجیتال تأکید دارد.
استاندار اصفهان«توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی» را دومین محور کلیدی عنوان کرد و گفت در این راستا، ایجاد کارگاههای فرآوری برای تولید آب انار، رب، لواشک، مربا و محصولات غذایی نوآورانه، همراه با سرمایهگذاری بر روی بستهبندیهای جذاب و بهداشتی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر پیشنهاد میشود.
وی ادامه داد:این پیشنهادات به «حمایت از بخش کشاورزی و باغداری» نیز توجه ویژهای دارد و تسهیل دسترسی باغداران به تسهیلات کمبهره، توسعه پوشش بیمهای، ترویج آبیاری نوین و برگزاری دورههای آموزشی باغداری را در بر میگیرد.
جمالینژاد گفت: بهبود زیرساختهای پشتیبان از دیگر بخشهای این برنامه است که بر ایجاد بازارچه دائمی محلی، ارتقای راههای دسترسی و توسعه امکانات رفاهی برای گردشگران مانند پارکینگ و سرویسهای بهداشتی استاندارد تأکید میکند.
جمالینژاد گفت:در نهایت، «تقویت نهادهای محلی و همکاریهای بینبخشی» به عنوان موتور محرک اجرای این طرحها معرفی شده است و حمایت از تشکیل تعاونیهای روستایی قدرتمند، ایجاد کارگروه مشترک بین دستگاههای اجرایی مرتبط و جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی از جمله راهکارهای پیشنهادی در این حوزه است.
استاندار اصفهان بیان کرد: این برنامهها گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد مقاومتی و چندبعدی را هدفگذاری میکند و در این مدل جدید، محصول انار به عنوان موتور محرکه، باعث رونق گردشگری، ایجاد صنایع کوچک، اشتغالزایی و در نهایت ماندگاری جمعیت و ارتقای کیفیت زندگی در روستای علیاکبر خواهد شد.